
"Клоран" е марка, съумяла да изгради перфектен съюз между науката и растителния свят, създавайки ефективни иновативни продукти, които уважават природата и хората.
 Историята на компанията започва преди повече от половин век. Корените й могат да се проследят в югозападната част на Франция. В историята на "Клоран" се откроява и името на на нейния основател - младият фармацевт Пиер Фабър. Воден от увлечението си към растенията и вярата си в тяхната полза за здравето и красотата, той създава марката „Klorane” в своята аптека. Малко по-късно се ражда и концепцията за чистата ботаническа грижа.
Историята на компанията започва преди повече от половин век. Корените й могат да се проследят в югозападната част на Франция. В историята на "Клоран" се откроява и името на на нейния основател - младият фармацевт Пиер Фабър. Воден от увлечението си към растенията и вярата си в тяхната полза за здравето и красотата, той създава марката „Klorane” в своята аптека. Малко по-късно се ражда и концепцията за чистата ботаническа грижа.
 1966 година също се приема за ключова за развитието на френската компания. Точно тогава на пазара е пуснат емблематичният за марката шампоан за руса коса с лайка. Така "Klorane" задава тона на бъдещото си продуктово вдъхновение: да се създава иновативна козметика, чието развитие е заложено в елементарна бизнес концепция – едно средство за грижа, едно растение, едно предимство.
1966 година също се приема за ключова за развитието на френската компания. Точно тогава на пазара е пуснат емблематичният за марката шампоан за руса коса с лайка. Така "Klorane" задава тона на бъдещото си продуктово вдъхновение: да се създава иновативна козметика, чието развитие е заложено в елементарна бизнес концепция – едно средство за грижа, едно растение, едно предимство.
 Година по-късно, Klorane разкрива успокояващите и омекотяващи предимствата на растението синя метличина. Марката проявява интерес към чувствителната кожа около очите. Пуска на пазара продукт за отстраняване на грим с метличина.
Година по-късно, Klorane разкрива успокояващите и омекотяващи предимствата на растението синя метличина. Марката проявява интерес към чувствителната кожа около очите. Пуска на пазара продукт за отстраняване на грим с метличина. 
През 1971 година следва появата на първия по рода си сух шампоан за освежаване на косата.
 "Klorane" насочва свежата си иновация си към току-що родилите майки, които все още са в болница. Към днешна дата 1 от тези продукти се продава по целия свят на всеки 10 секунди. Освежаващото косата средство на марката се превръща в най-награждавания сух шампоан на пазара.
"Klorane" насочва свежата си иновация си към току-що родилите майки, които все още са в болница. Към днешна дата 1 от тези продукти се продава по целия свят на всеки 10 секунди. Освежаващото косата средство на марката се превръща в най-награждавания сух шампоан на пазара.
През 1980 година на пазара е пуснат шампоан с иновативна съставка - овесено мляко.
На пазара за пръв път е пуснат ароматен шампоан за коса, на основата на растително мляко от овес. След този момент компонентът започва да се използва редовно.
1994 година - създаден е „Институтът Клоран” / „Pierre Fabre Botanical Expertisе”
„Институтът Клоран” е предназначен да защитава и изучава биоразнообразието от растителни видове.
2010 година също е ключава за развитието на марката. Точно тогава й е  връчена престижната награда за качество и устойчиво развитие „Ecocert Environment ISO 26000”. Две години по-късно компанията се включва в проекта „Голямата зелена стена”. Той е свързан със засаждането и грижата за своеобразен растителен пояс от Дакар до Джибути, за да се противодейства на обезлесяването и опустяването на земите в областта Сахел (гранична зона в Африка между Сахара на север и по-плодородните райони на юг). Още през 2004 година към проекта се включват 11 африкански страни.
Две години по-късно компанията се включва в проекта „Голямата зелена стена”. Той е свързан със засаждането и грижата за своеобразен растителен пояс от Дакар до Джибути, за да се противодейства на обезлесяването и опустяването на земите в областта Сахел (гранична зона в Африка между Сахара на север и по-плодородните райони на юг). Още през 2004 година към проекта се включват 11 африкански страни. 
Предизвикателството е значително, но значимо: да се залеси дървесна ивица, широка над 15 км, за да се спре напредването на пустинята. Факт са и първите добри новини - 40 000 хектара са възстановени. Това е земя, където пустинята се е оттеглила, животът се е завърнал.
"Клоран" взема участие в проекта по следния начин:
 През 2015 година начинанието на "Клоран" е избрано от "Зелените граждани на ЮНЕСКО" като "Ориентир за промяната"
През 2015 година начинанието на "Клоран" е избрано от "Зелените граждани на ЮНЕСКО" като "Ориентир за промяната"
Инициативата „Голямата зелена стена“ е посочена от ЮНЕСКО като емблематичен пример за образование за устойчиво развитие. Този ангажимент е сред малкото световни проекти, които се представят от организацията на ООН.
През 2016 година "Ботаническият институт" става Ботаническа Фондация „Клоран”
Създаването на институцията има за цел е да контролира всички етапи от производствения процес – от конкретната култура до влагането й в продукт, за да се гарантира качеството на всяка партида. Фондацията се занимава с опазване и популяризиране на растителното наследство чрез споделяне на ботанически знания по целия свят.
Институцията поема ангажимента си чрез 3 основни мисии:
Фондацията предоставя подкрепа в здравеопазването и превенцията на заболяванията в 4 ключови области:
 През 2016 година се навършват 50 години от пускането на пазара на първия продукт на "Клоран".
През 2016 година се навършват 50 години от пускането на пазара на първия продукт на "Клоран". 
През 2018-2019 година е създадена програмата „Budding Botanist Grant Program”
Нейната цел е да помогне на най-младите граждани да се запознаят с растенията, за да могат те да изследват света им.
Така малчуганите биха могли лесно да се вдъхновят да се грижат за живота, който откриват в тяхната местна екосистема. Тя осигурява възможност за практическо обучение, проучвания, наблюдение и експериментиране в рамките на учебната програма.
Програмата постига следните цели:
 Чрез своите продуктови линии „Klorane” се утвърждава като пионер, който оставя своя отпечатък в света на козметиката чрез изключителния си опит. Фирмата разработва иновативни растителни активни съставки, които се влагат в безопасни и ефективни продукти, като се придържа към ясно дефиниран набор от етика и ангажименти, известен като "Pierre Fabre Botanical Expertise.
Чрез своите продуктови линии „Klorane” се утвърждава като пионер, който оставя своя отпечатък в света на козметиката чрез изключителния си опит. Фирмата разработва иновативни растителни активни съставки, които се влагат в безопасни и ефективни продукти, като се придържа към ясно дефиниран набор от етика и ангажименти, известен като "Pierre Fabre Botanical Expertise.
Към днешна дата Клоран е марка номер 1 за грижа за косата в европейските аптеки, посветена както на опазването на растителното наследство, така и на околната среда.
Ангажимент към екологичната отговорност
През 2010 г. "Klorane" е отличена с "Ecocert Environment ISO 26000" за напредъкът й в устойчивото развитие и качеството. Продуктите на марката са създадени с чисти доказани формули, включващи ценни ботанически съставки. В тях не се влага SLS. Компанията се ангажира да изследва и експериментира с действието на растенията върху организма по начин, който е безопасен за околната среда. Козметичните продукти са биоразградими, те са с еко опаковки и са създадени чрез устойчив процес и надеждни резултати.
Ботаническа консерватория

Изцяло ангажирана с опазването и изследването на растителния свят, Ботаническата фондация на "Клоран" работи в тясно сътрудничество с Ботаническата консерватория "Пиер Фабър". Разположена в югозападната част на Франция, консерваторията активно допринася за познанията на "Pierre Fabre Laboratories" и нейните изследователи, създавайки отлична среда за опазване и популяризиране на растителните видове.
Награди на компанията:

Държава: Франция
Сайт на компанията: https://www.kloraneusa.com/
Източник и снимки: https://www.kloraneusa.com/