Начало Е-Аптека Книги Правна CIELA ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА

ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА

Арт. #28000322
16.00 лв.
НАПРАВИ ЗАПИТВАНЕ ›
5.0, 1 глас
Виж всички от CIELA ›Виж всички Правна литература ›

ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА

Книгата анализира процедурата за отказ на регистрация на релативни основания, която влиза в сила след последните изменения на Закона за марките и географските означения от 10.03.2011 г. Целта на изданието е то да бъде полезно в практиката на широк кръг юристи, специалисти в Патентното ведомство, търговски субекти, представители по индустриална собственост, граждани и студенти, за да има по-голяма яснота спрямо начините за превенция, които опозицията дава. Материалите в книгата са обобщение от практика и теория, предимно на Ведомството за хармонизация на вътрешния пазар и на Съда на европейските общности основно заради липсата на национална практика към този момент. Дадена е максимална яснота за характерните особености на процедурата в европейски и национален мащаб. Така представените решения на Съда на Европейските общности, които са мотивирани подробно с ясно изградени юридически критерии и касаят опозицията, могат да станат полезни в практиката и правоприлагането в България не само заради преимуществената им значимост за българското законодателство, но главно във връзка с компетентните юридически становища, които предлагат всъщност. Поради изложените аргументи, създаването на процедурата по опозиция е резултат от положителната законодателна инициатива на българското Патентно ведомство. Въпреки всичко, опозицията поставя множество практически и теоретични въпроси, които отсега търсят правилното си решение. Пазарните реалности, които се развиват бързо, и свързаните с този факт законодателни процеси в национален и европейски мащаб се нуждаят от съвременни уредби, с помощта, на които да се установят действителните търговци в конкретна сфера на бизнеса, в това число и в интелектуалната собственост - най-вече търговските марки. Зад някои от регистрираните в България търговски марки не стоят действителни търговски интереси. Те са вписани самоцелно (с комерсиална цел, в много от случаите) и би следвало да отпаднат като неизползваеми заради гореспоменатите причини. Наблюдават се редица недобросъвестни практики, които е необходимо да бъдат "отрязани" още във фаза заявяване на търговската марка от хора, представители на маркопритежателя. Съществува и друг вид проблем - недобросъвестно заявяване на такива, които са вече наложени в търговията, но все още са с нерегистрирани знаци. Конкурентните отношения изискват прилагане на непрекъснат контрол чрез резултатни юридически мерки по отношение на евентуалните конкуренти - например да се ограничи заявяването на близки търговски марки за идентични или сходни услуги и стоки. Като цяло процедурата в Патентното ведомство трябва да се подобри, като се избягва субективния фактор в процеса на експертиза, тъй като до този момент за приликите като релативно основание за отказ на търговска марка следи определен експерт, към когото е била разпределена преписката по съответната търговска марка, и решението зависи от субективното му мнение. По този начин пазарните субекти ще се окажат саморегулатори на собствените си права по отношение на техните регистрирани и съответно заявени търговски марки. Така се дава надмощие на един по-демократичен и по-практичен подход към маркопритежателите. Това ще доведе до по-резултатна работа на самото Патентно ведомство, което значително би подобрило административния си потенциал. Усилията на българския законодател за непрекъснато поддържане ЗМГО в съответствие с международното и европейско законодателство дава достатъчна база да се отстояват правата на гражданите, притежатели на търговски марки. Ако тази книга даде полезни и нови теоретични и практически насоки за процедурата по опозиция и помогне за правоприлагането по дела, които касаят търговските марки, значи е постигнала търсения ефект.

Автор: Атанас Костов
Издателство: Сиела.
Издадена: 2011 година.
Корица: Мека.
Страници: 212.
ISBN: 9789542809319.
Размери: 14.30 / 21 см.
Тегло: 275 гр.

Аналози на ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА

КОМЕНТАРИ КЪМ ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА

ОПОЗИЦИЯ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА - АТАНАС КОСТОВ - СИЕЛА Е СВЪРЗАН КЪМ

КатегорияМаркаЛайфстайлНовиниСоциални грижиАнкетиСнимкиСпортНормативни актовеЛюбопитноИсторияЗдравни съветиРецепти