WELEDA Body- Oils (за бебето и детето)

1 продукт
Сортирай:
Пол: Дете
На страница по:

Начинанието, стартирало през 1921 г. като фармацевтична лаборатория, със собствена градина за отглеждане на лечебни растения, днес е водещ световен производител на холистична натурална козметика, както и лекарства за антропософска терапия. От създаването си, „Weleda” следва целите, заложени в нейните основополагащи принципи. Продуктите на производителя са предназначени да подкрепят благосъстоянието на хората. Те закрилят развитието, поддръжката, насърчаването и възстановяването на здравето на потребителите. Тази философия определя икономическия подход на „Weleda”, превърнал се във водещ принцип в нейното бъдещо развитие.

В услуга на хората

Към днешна дата „Weleda” е представена в над 50 държави на пет континента. Трите й основни стартови подразделения все още са местата, където се създава историята на „Веледа”. Те са в Арлесхайм (близо до Базел – Швейцария), в Швебиш Гмюнд (близо до Щутгарт – Германия) и във френския град Юнинг, Елзас. Чрез тези три дружества, "Weleda" произвежда своята натурална козметика и хиляди фармацевтични продукти, в които все още се влагат лечебни растения от собствените й градини.

Отговорните отношения както с природата, така и с хората винаги са били част от бизнеса на компанията, още от времето на нейният основател - Рудолф Щайнер. Той изказва визията си за създаването на предприятие, функциониращо изцяло в услуга на хората и света като цяло. Независимо дали става дума за справедлива търговия, биодинамично отглеждане, или подкрепящо развитие на служители – устойчивостта е коренена във философията на "Веледа".

Ценности на компанията

"Weleda" е уникална организация - процъфтяваща икономически, отдадена на благосъстоянието на планетата, околната среда и хората. Тази й роля е изпълнявана чрез приемането на седем базисни принципа:

  • Справедливо отношение към клиенти, партньори и доставчици;
  • Взаимоотношения мениджър-служители в дух на партньорство;
  • Високо качество;
  • Комбиниране на природни и духовни науки в научноизследователската и развойна дейност;
  • Високи екостандарти;
  • Етични бизнес практики;
  • Културно многообразие – силата, която вдъхновява.

Име на компанията

През 1921 г. новосъздадената компания получава името „Weleda” от своя основател - д-р Рудолф Щайнер. Той има възможност да избере всяко име (включително своето). Преди кръщаването на компанията, той се натъква на вдъхновяваща история. В нея се разказва за немската лечителка и светица - Веледа. Живяла през 1-ви век след Христа край горното течение на река Липе (днешна Германия). Римският историк Тацитус твърди, че тя е боготворена от съвременниците й. На езика на келтите, името „Velleda" значи мъдра жена, която притежава пророчески способности. Навярно това кара Рудолф Щайнер да се спре на това име за новосъздадената си компания. Така той подчертава връзката между медицинското и духовно в нейния произход.

Основаването на Веледа

В началото на ХХ век и след д-р Щайнер работи съвместно с медици и химици. Желанието име е да създадат изцяло нов подход в медицинската наука. През 1921 г. лекарката Ита Вегман, химикът Оскар Шмидел, под ръководството на Щайнер, обединяват усилията си. Определят как би им послужила най-добре новата философия, за да посрещнат нуждите на пациентите си. На преден план се прокрадва схващането за възможността на организма да се самолекува. Те са наясно, че този процес често трябва да бъде подпомаган. По тази причина създават индивидуален подход към грижата за здравето (включващ употребата на натурални компоненти). Усилията водят до основаването на „Weleda”.

Началото

През 1921 г. д-р Ита Вегман (1876 – 1943) създава Клинично-терапевтичен институт в Арлесхайм, Швейцария. По същество, това е болница, използваща антропософската медицина за третирането на пациенти. Химикът Оскар Шмидел (работил в миналото с д-р Вегман и Рудолф Щайнер), участва в създаването на първия продукт от имел за третиране на онкологични заболявания, който и днес е в употреба.

Поява на първите продукти - 1920 - 1923 година

В този период тримата пионери съумяват да създадат и пуснат на пазара свои фармацевтични продукти, придържайки се към концепция, формираща продуктовата философия на "Weleda". Според нея медицината трябва да стимулира собствените лечебни сили на пациента. През 1920 г. Щайнер и Вегман основават "Futurum AG" в Арлесхайм, Швейцария и "Der Kommende Tag AG" в Щутгарт, Германия. Компаниите притежават химични и фармацевтични подразделения. В тях работят и химици, и лекари, и фармацевти. Целта на тези компании е съсредоточена в осигуряването на финансов ресурс за дейността на „Freie Waldorfschule” - училището на Щайнер в Щутгарт и Школата за духовна наука в Дорнах, Швейцария. В обекта на "Weleda" в Швeбиш Гмюнд се разработват класически продукти, които са популярни сред клиентите на Weleda и днес. Сред тях са маслото за коса с розмарин (1922 г.), еликсирът с бреза (1924 г.), масажното масло с арника (1926 г.), мултифункционалният крем за лице и тяло „Skin Food” (1927 г.). През 1932 г. Weleda започва да разчита на популярността на печатните медии - появява се периодичното издание „Weleda Magazine”.

Развитие в периода от 1933 до 1976

Швейцарската компания „Weleda” остава относително невредима след Втората световна война. Продуктовото й потрфолио се разширява през 50-те и 60-те във времената на икономическия бум в Европа. Лансират се класически продукти като чая за кърмачки (1950 г.), еликсира от облепиха (1955 г.), тонизиращя лосион за кожа (1959 г.), крема за бръснене (1960 г.), балсама за крака (1962 г.) и шампоана с кестен (1966 г.). Бебешкото олио с невен прави истински триумф на пазара. Положени са основите по производството с биодинамично отгледан невен.

През 1952 г. във Франция отваря врати ново подразделение в Сен Луи, Елзас. Следват тези в Италия (1953 г.), Нова Зеландия (1955 г.), Швеция (1956 г.), Бразилия (1959 г.) и Аржентина (1965 г.).

1976 г. дава старта на монографии, превърнали се в основа на Германската хомеопатична фармакопея. Оттогава „Weleda” отговаря за информацията относно медикаментите в списъка, които претърпяват минерална, топлинна или друг тип обработка.

Развитие от 1977 до 2004 година

До 1992 г. името „Weleda” присъства в 30 държави. Продуктовото й портфолио включва над 10 000 продукта. Хората все по-често търсят натурална козметика. Това води до преработване на стари рецепти на продукти и създаването на нови. През последното десетилетие на 20-ти и първото десетилетие на 21-ви век се появяват филиали на Веледа в Чили, Перу, Япония, Словакия и Финландия.

Все още пионер в бранша

Развитие от 2006 до днес

През 2006 г. Weleda Франция основава „Espace Weleda”, предлагаща терапевтични спа процедури, магазини и други услуги. През 2007 г. „Weleda” и други производители на натурални козметични продукти създават „NaTrue” – инициатива с нестопанска цел, която дефинираща конкретни правила, касаещи употребата на понятието „натурална козметика“. По този начин се гарантира прозрачност за потребителя чрез издаването на сертификат „NaTrue”. През 2011 г. „Weleda” празнува своя 90 годишен растеж и устойчивост. Към днешна дата компанията е сред най-широко известните доставчици на антропософски лекарства и основният доставчик на натурална козметика. Сътрудничи си с множество други компании и партньори.

Историческото развитие на Weleda продължава благодарение на екипната работа между подразделенията й по целия свят. Weleda е вярна на философията си и на ценностите на своите основатели.

Държава: Швейцария

Уеб сайт на компанията:

https://www.weleda.co.uk

Уеб сайт снимки и информация: 

https://www.weleda.bg/

https://www.weleda.co.uk/our-story/who-we-are

© 2007 - 2024 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook