"Nature's Bounty Co.", известен преди като "NBTY", е американски производител на витамини и хранителни добавки, които се разпространяват под много марки сред трети страни - в САЩ и на международния пазар. Името му е променено от "Nature's Bounty, Inc." (през 1995 г.) на "NBTY, Inc". През ноември 2016 г. компанията се преименува на "Nature's Bounty Co", а сред именитите марки, които притежава, са: "Solgar", "Puritan’s pride", "Dr. Organic", "GNC" и други.
"Солгар" е американска компания, произвеждаща хранителни добавки. Създадена е през 1947 г. от Нат Колби, Майк Голдфарб и Карл Зол - двама фармацевти и холистичен лекар. Всички те вярват, че превенцията на заболяванията с витамини и минерали е по-добро решение от лечението им с фармацевтични продукти. Така те се заемат с мисията "Solgar". Водени са от желанието да предоставят на потребителите си най-висококачествените продукти, за да спомогнат за насърчаването на поддръжката на оптималното здравословно състояние. Към днешна дата най-модерното производствено съоръжение на "Солгар" е разположено в Леония, Ню Джърси, САЩ. Всички продукти на компанията се пускат на пазара под строгия контрол на "Solgar Gold StandardTM", който бива упражняван на всеки етап - от производството до дистрибуцията.
Странно или не, изглежда че все повече хора започват да осъзнават факт, в който "Солгар" винаги е вярвал. За марката природата е източник на неподправено съвършенство. В продължение на повече от 70 години, компанията вярва, че активните вещества имат значение за това кой си, как действаш, какво казваш и как се представяш като производител.
1947 година е повратен момент не само за „Солгар”, но и за Нат Колби, Майк Голдфарб и Карл Зол. Те стават свидетели на това как светът около тях се променя, при това, не по начин, който им харесва. Пред очите им истинската храна, с която са израснали, се превръща в свое бледо подобие, което най-често е претърпяло серия от преработки, или поне дълбоко замразяване. Белият хляб почти изцяло заменя местния ароматно изпечен пълнозърнест хляб. Малко по малко науката за храните заменя истинските продукти. Удобството замества удоволствието от вкусното хапване сред близките хора.
Колби, Голдфарб и Зол вярват, че има и по-добър, алтернативен начин. Уповават се на идеята, че с правилно хранене, човечеството би могло да живее добре и да се чувства отлично през целия си живот. Единомислието на приятелското трио и вниманието към детайлите, характерно за жителите на Новия свят, са факторите, помогнали за създаването на първото поколение от фирмените хранителни добавки.
За Колби, Голдфарб и Зол, общото им занимание никога не е приемано просто като бизнес. Те са сред малкото щастливци, които обичат и вярват в това, което правят. По тази причина, за Колби, Голдфарб и Зол думи като мисия, страст и занаят се превръщат в обединено понятие. Елементът, обединител на тримата американци е желанието да превърнат хората в по-добра тяхна версия.
Колби, Голдфарб и Зол приемат с удоволствие от фирмените си добавки. Триото приятели е убедено, че ако те самите не ги ползват, няма причина, която би могла да убеди потребителите да последват примера. Затова компанията се стреми да е сигурна, че продуктите й са максимално близо до съвършенството.
За "Solgar" всичко започва с най-висококачествените свежи съставки. По тази причина, марката подбира най-добрите в света източници от най-утвърдените производители, които се занимават с бизнеса си от поколения. "Solgar" се старае да се обгражда с хора, които подобно на Колби, Голдфарб и Зол, вършат със страст и вещина това, с което се занимават. Компанията създава малки партиди, което й отнема повече време, но осигурява най-голяма свежест на готовия продукт.
"Солгар" вярва в чистотата на активните съставки. Избягва се влагането на изкуствени или ненужни компоненти - пълнители, свързващи вещества или оцветители. За течните форми се използва филтрирана вода. На пречистване се подлага дори въздухът в производствените съоръжения. Само така могат да се отстранят 99,9% от праховите частици.
Повечето от добавките на „Солгар” са безглутенови. Притежават сертификати „Kosher” и „Halal”. Компанията не влага ГМО в продукцията си, много преди повечето хора да разберат какво представляват генно модифицираните организми. Всяка нова добавка, всяко решение, което се взема, се основава на това какви са представите на Солгар за благосъстоянието на човешкия организъм.
И в крайна сметка, докато природата и човешкото тяло са сложни, многокомпонентни системи, философията на "Солгар" не е. Тя е обвързана с изпълнението на поставените задачи, зад които стоят правдиви причини. А за реализирането й - от значение е единствено активното вещество.
Факти, продукти и събития, превърнали Солгар в компанията, която познаваме към днешна дата
1947 г. - "Solgar" въвежда на пазара първия естествен мултивитаминно-минерален комплекс.
1968 г. - представени са добавки, които са без захар, сол и нишесте. Компанията се стреми да елиминира влагането на консерванти, изкуствени аромати и оцветители.
1975 г. - на пазара се появява формула VM-75 - първият мултивитаминен комплекс с хелатни минерали.
1989 г. - представен е VM-2000 - първият мултивитамин комплекс с аминокиселини.
1991 г. - дебютират „Earthsource” - мултивитамините с пълноценни фитоконцентрати и пробиотици.
1993 г. - разработени и лансирани са първите в света капсули, подходящи за вегетарианци.
1995 г. - "Solgar" представя компанията си в интернет пространството чрез уеб сайта www.solgar.com
1995 г. - въведени в употреба са т.нар. „Standardized Full Potency” билкови добавки с висока ефективност. Това е първата гама продукти, която осигурява научно доказани стандартизирани активни вещества.
1996 г. - стартира разпространението на „Omnium” - първите мултивитамини с фитонутриентна смес.
1997 г. - представят се първите „KOF-K Kosher” продукти, а на пазара започва разпространението на „Glucosamine Chondroitin”.
1999 г. - всички продукти на "Солгар" притежават сертификат, че в състава им няма ГМО соя.
2001 г. - представен е „Advanced Acidophilus” - най-съвременният (дотогава) патентован пробиотик, който е устойчив на действието на стомашната киселина и може да не се съхранява в хладилник.
2003 г. - „Kangavites”: представена е новата продуктова гама витамини за деца.
2005 г. - стартира уеб сайтът: www.solgar-vitamins.co.uk.
2006 г. - представена е първата високо достъпна форма на CoQ-10: "Nutri-Nano CoQ-10 3.1x” течни софтгел капсули.
2008 г. - разпространява се първата VMS гама от Halal сертифицирани добавки. На пазара е представен „Omega Advanced Blend 2:1:1” - уникална смес от хранителни масла, подходяща за вегани, обогатена с DHA.
2009 г. - стартира производството на метилкобаламин: активната форма на витамин В12.
2011 г. - представена е първата синергично действаща смес от лечебни растения.
2014 г. - стартира разпространението на „PROBI” 20 милиарда и 30 милиарда (сега известни като „Ultibio” и „Ultibio Plus”).
2015 г. - на пазара е представен "Куркумин" 185x пълен спектър, носител на множество награди.
2017 г. - „Solgar” отпразнува своята 70-та годишнина.
Държава: Съединени Американски Щати (САЩ)
Сайт на компанията: https://www.solgar.com/
Снимки и източник на информацията:
https://www.solgar.co.uk/about-us/
https://www.solgar.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/NBTY
https://www.facebook.com/pg/SolgarVN